Is omvangsverlies zonder gewichtsverlies normaal?

Ik heb geen gewicht verloren afgelopen de afgelopen paar dagen, maar ben wel in omvang (buiktaille) gedaald. Kan dit kloppen, of is dat onmogelijk en heb ik meetfouten gemaakt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Je kunt altijd een meetfoutje maken natuurlijk, maar mogelijk houd je nu minder vocht vast
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat minder vochtvasthouden is opzichzelf wel een plausibele reden nu je t zegt. Ben namelijk niet meer zoveel afgevallen, maar wel in omvang kleiner geworden, misschien een combi van minder vocht en ietsjes meer spier denk ik nu.
Ritsuka
9 jaar geleden
helemaal goed toch? :)
zelf doe ik meestal foto's maken, elke keer zelfde kleding, pose en licht erbij. dan kun je dergelijke verschillen ook goed zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je minder vocht vasthoudt dan , zou je toch juist wel op de weegschaal zien? (water weegt 1 kilogram per liter)

Het beste antwoord

Ben je pittig aan het sporten ? Dan kan dat heel goed . Waarom spier weefsel weegt meer dan vet en zit op andere plaatsen . Dus ben je pittig met je buikspieren aan de slag en met ? Dan verlies je vocht en vet maar bouw je misschien al dikke ( gespierde ) armen .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik 'sport'/beweeg veel de laatste tijd, maar doe weinig krachtoefening en voornamelijk cardio. Maar wellicht kan dat de oorzaak zijn. Maar had dan toch verwacht meer gewicht te verliezen en minder spier op te bouwen, maar misschien is dat niet het t geval.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat gewichtsverlies komt dan nog wel. KapperKort heeft gelijk, spieren wegen meer dan vet, dus waarschijnlijk heb je al flink wat vet (veel volume) omgezet in spieren (minder volume). Dat gewichtsverlies volgt nog, omdat spieren meer energie verbruiken als vet. Op dit moment zul je dus met oefeningen al meer energie verbruiken als voorheen, simpelweg omdat je meer spieren hebt.
Als je nog extra gewicht wilt verliezen moet je misschien her en der je voeding aanpassen, maar ik verwacht dat dat niet eens echt nodig is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Dit is de meest waarschijnlijke reden.
Maar dikke armen van de spieren dat duurt wel even hoor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor jouw antwoord en alle reacties van de overige.